eslacarab

25.9.06

DUBTES

Fa uns dies el Col.legi de Periodistes de Catalunya va fer públic un comunicat contra la forma de fer periodisme d'alguns mitjans de comunicacio de Madrid. Bàsicament, ràdios i diaris que combreguen amb les tesis ideològiques del Partit Popular. Lógicament, això ha provocat la reacció desmesurada d'alguns periodistes madrilenys respecte a l'opinió del col.legi català. Fins aquí tot normal en els últims temps. La meva reflexió ve donada perque jo no tinc massa clar si aquesta postura era intel.ligent. Fins a quin punt calia criticar un periodisme que a ulls de Catalunya (em refereixo a la normal) es desqualifica per si sol ? Cal entrar en guerres gremials amb l'anomenada "brunete mediàtica" ?. Son dubtes que em ballen pel cap...Tot sigui dit que, a nivell personal, les meves opinions es troben radicalment allunyades del Pedro J. o Urdaci de torn. Però potser no calia posar en judici el criteri i acció del col.legi que ens ha de defensar. Dic això perque aquí tenim algun exemple que sense estar al seu nivell també pot aixecar sospites. Com ara mateix la desmesurada campanya d'imatge que li fa "El Periodico de Catalunya" al nou alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. Dia sí i dia també surten reportatges amb el nou batlle com a protagonista. Jo que sóc lector habitual em començo a cansar d'una informació més pròpia dels gabinets de premsa que no pas d'un mitjà seriós i respectat com és aquest.

Etiquetes de comentaris:

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici