eslacarab

23.7.07

RECOMENACIONS DE VACANCES II

Després del viatge a Menorca teniem planificada una escapada a la Toscana de 10 dies. Jo havia estat a l'època de l'institut a Florència feia anys i ens venia de gust repetir-hi visita i aprofitar per veure la resta de la regió. Sens dubte una de les més maques del país transalpí. La realitat ens va refermar la idea prèvia. Visita la Toscana es tastar un troç d'història, de cultura, de camp, de gastronomia i moltes coses més de les quals mai no te'n pots cansar de veure, menjar o, fins i tot somniar. El recorregut el vam encetar a Florència. Allà ens vam instal.lar a l'hotel Anglo-american, de la cadena Nh, que ofereix un molt bon resultat perque les habitacions eren molt grans i la distància respecte al centre (entre 15 i 20 min caminant) el fan molt atractiu pel preu (100 euros per nit en un 4 estrelles). Les visites obligades eren trepitjar de dalt a baix el centre històric i visitar museus com la galeria dels Uffizzi (sensacional) o l'Academia (ho sento pels amants de l'art però -estatua de David de Miguel Ángel apart- molt decepcionant). És una ciutat de la qual t'enamores caminant pels seus carrers, per exemple el famós Ponte Vecchio. I amb restaurants destacables per fer sopars en parella com el Cavolo Nero (demanar si es pot taula al pati interior), amb una cuina creativa ben feta i una gran carta de vins. I també destacaria un altre establiment de la Piazza de la Santa Croce, el Boccadama, amb uns plats senzills però ben estructurats i una magnífica terrassa il.luminada per la famosa esglesia.
Després de tres dies a la capital toscana vam fer el salt al sud, a Pienza, per sota de Siena. A una casa rural sensacional per les seves vistes i que recomenem que es diu la Fonte. Tracte familiar amb un interior senzill i una piscina amb unes perspectives dels camps toscans acabats de segar espectaculars. El preu 80 euros per nit sense esmorzar. D'allà vam visitar Montalcino, Montepulciano i Siena, entre d'altres poblacions. Siena és visita obligada i Pienza preciosa. Gastronòmicament estava bé un restaurant de San Quirico d'Orcia (un poble també bonic) que es diu Vecchio Forno, amb una cuina tradicional italiana de qualitat. Sobre els vins l'oferta és immensa. En línies generals el famós Brunello de Montalcino ofereix un gust fort i compacte que, de vegades, no permet degustar tota la seva intensitat. El nobile de Montepulciano mostra un to més afruitat i més proper a bona part dels nostres vins.
La següent parada va ser a San Gimignano. Un poble de somni envoltat de torres (n'hi ha 14 de les 78 originals). Molt ben conservat ofereix unes vistes fantàstiques i un entorn màgic. Dormiem a un hotel de l'interior que es deia l'Antico Pozzo (135 euros la nit) que formava part d'un antic palau. Si voleu fer nit està bé. Un restaurant atractiu per sopar és el Dulcis in Fundo, plats ben elaborats i gran carta de vins. Des d'aquí també vam fer la ruta del Chianti, visitant els pobles més coneguts del famós vi italià. Respecte al Chianti l'oferta és enorme i parlar-ne d'un en concret és com fer un resum de quin Rioja t'agrada més o quin Ribera del Duero és més bó. Cal tastar-ne i triar-ne però a partir dels 30 euros (en restaurant) hi ha coses interessants.
Per últim els dos darrers dies vam instalar-nos en una vila toscana, a prop de Florència, anomenada Il Poggiale. Una antiga residència que ofereix habitacions amb un estil clàssic i un entorn fascinant d'èpoques antigues. La piscina amb vistes també pagava la pena visitar-la. El preu un pel car (sobretot per culpa d'un esmorzar per oblidar típic d'americans) sobre els 150 euros per nit. Des d'aquí ens vam acostar a Lucca, una altra ciutat envoltada de muralles, que ofereix bons atractius. Per dinar senzill però bé ens va agradar una trattoria anomenada Gigi. Han estat 10 dies de cultura i relax per gaudir fins el final. Una zona molt recomenable en la qual es pot fer l'imprescindible amb tan sols 5 dies.