eslacarab

27.6.08

MANIFEST A FAVOR DEL CASTELLÀ

El partit de Rosa Díez promou aquests dies un manifest per defensar el castellà. Una idea que ataca de forma directa la política lingüística que es fa a Catalunya. Segons les seves impressions, el castellà es troba en inferioritat davant altres llengües de l'estat. En el cas del territori català consideren que es beneficia el nostre idioma en detriment de l'idioma espanyol. A aquesta iniciativa s'hi han sumat intel.lectuals i, fins i tot, la Comunitat de Madrid. Vaig a ser clar. Aquesta iniciativa em sembla "lamentable", "falsa", "irreal", "hipòcrita" i "manipuladora". Ha quedat prou clar ?. La diferència entre aquests manipuladors i jo és que visc a Barcelona i puc donar 20.000 exemples de les seves mentides. Ahir, per exemple, vaig anar amb la meva parella a una urgència a la clínica Teknon. Tots els metges que ens van atendre ho van fer en castellà, fins i tot una infermera a la qual la meva dona li va demanar que feia fred no la va entendre i li va portar un got d'aigua freda. Ella li va dir que si no l'entenia que li digués que li canviava d'idioma. Habitualment al món de la restauració hi ha molts immigrants que no entén el català. Avui mateix he vist a la TV un individu, no se li pot dir d'una altra forma, ah sí se li pot dir "fatxa", que davant de preguntes en català li va dir al reporter que "no te entiendo". El reporter li va preguntar d'on era i li va dir que "de Barcelona, però no entiendo el catalán". Una demostració més que si a Catalunya hi ha un idioma que perilla és el català i no pas el castellà. Una llengua, l'espanyol, de la qual estic orgullós de poder parlar i entendre però això no treu que defensi el català davant d'uns atacs injustificats. Un exemple més dels atacs gratuïts contra Catalunya. I després volen que ens alegrem de les victòries de la selecció espanyola. Ja,ja, ja...

Etiquetes de comentaris:

1 comentaris:

A la/es 2:31 a. m. , Anonymous Anònim ha dit...

Jo el que no entenc és com algú que es fa dir intel·lectual com el Vargas Llosa & company posen pegues i objeccions a l'existència d'altres llengües oficials.

Ara bé, també veig que com que tenim el tema tan polititzat, només fem que rebaixar el nivell sense trobar solucions pràctiques satisfactòries. Jo crec que el català pot "traspassar" entre la gent millor del que es fa ara i això pot ser perfectament compatible amb un aprenentage ACADÈMIC correcte del castellà.

A mi no em val de res que després l'examen de selectivitat estigui tirat i es digui "mira, treuen més nota en castellà que en català".

Un exemple: jo vaig fer els examens de selectivitat en castellà perquè, en català, les faltes restaven més punts. Éra una norma idiota que encara avui, 16 anys després, no encerto a comprendre.

 

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici