eslacarab

23.2.10

BARCELONA RESTAURANT'S WEEK O TIMO'S WEEK

Aquests dies a molts mitjans de comunicació hem vist la nova iniciativa de la ciutat de fer una setmana dedicada a promocionar els restaurants de cert nivell per acostar-los al gran públic. Una proposta, a més, amb finalitats benèfiques i copiada de Londres i Nova York. De cada 25 euros que val el menú estandard un euro es destina a una organització benèfica. Es tracta de locals, alguns amb una estrella Michelín, que ofereixen una carta tancada de dos plats i postres per aquest preu. Tenint en compte el nom d'alguns d'ells, per exemple el Saüc, el Hisop, el Greska, etc..., una bona oportunitat per la gent que no son clients habituals o no tenen el poder adquisitiu que suposa anar habitualment a aquests locals. Aquest, si més no, és l'eix central de la campanya. Llàstima que estiguem en un país com dic jo de pirates i comissionistes, evidentment, per sort, no tothom és així, però el nombre de corsaris sí que és ampli i ben present. D'entrada dir que això és un "timo". Després de consultar molts menús dels oferts arribes a la ràpida conclusió que demanant els mateixos plats a la carta val, si fa o no fa, el mateix. Perque la gran majoria de menús contemplen plats dels més barats. Res de llençar la casa de la finestra com a promoció. Exemple: a l'Icho ofereixen de primer un yakisoba (fideus amb carn) i de segon una tempura (arrebossat de verdures i llagostins). Vaig trucar a un local i em van acabar confessant que el menú que ofereixen és el mateix de la resta de l'any pel migdia i per les nits de dilluns a dijous. Llavors on és l'oportunitat ? Ja sé que diran que han omplert. El que han fet és aprofitar-se de la bona fe dels barcelonins. Això sí, com a mínim, espero que l'euro promès arribi a les organitzacions benèfiques.

Etiquetes de comentaris:

2 comentaris:

A la/es 9:54 a. m. , Blogger souver dj ha dit...

Doncs sí, la cosa sembla que ha anat una mica per aquí, amb algunes excepcions (a quelujo.es hi ha un post del 14/2 amb molts comentaris al respecte). Jo vaig mirar els menús i vaig pensar el mateix que tú, en alguns bistronomics el menú de migdia o es més barat habitualment o presenta més opcions. Em cridava l'atenció el del Blanc al Mandarin Oriental, més que res per conèixer el lloc sense arruïnar-me, però en trucar, només mencionar "restaurant week", em van dir que ho tenien tot ple, sense preguntar-me ni quan volia anar! A l'Indochine Ly Leap, si que vam trobar taula per dijous nit, un grup gran, i el menú presentava diverses opcions. Les racions no massa generoses, això sí, però en un lloc on cada plat costa 25 € com a mínim, em va semblar una manera de conèixer el local i com s'hi menja.
Realment una bona idea però mal portada a terme. A veure si ho poleixen per properes edicions...
Ah i del tema euro benèfic a l'Indochine Ly Leap no ens van mencionar res!

 
A la/es 11:53 p. m. , Blogger Xavi ha dit...

Veig que com a mínim et va permetre conèixer un local nou. Però conec molts casos de gent que s,ha indignat. Per exemple un company de feina que va anar al Petit Comité on els horaris per fer el menú eren de 4 a 8 de la tarda...o a partir de les 11 de la nit. I, a més, va acabar pagant uns 40 euros amb menú, servei, vi, etc...

 

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici