eslacarab

4.3.08




PA DE QUALITAT A BARCELONA




Deu ser una afició que tinc des de petit però per mí el pà és un dels elements bàsics d'una bona gastronomia. Entre els primers records tinc quan la meva mare m'enviava amb 7 o 8 anys a comprar els dissabtes a la tarda, cap a les 3, al forn del costat de casa a comprar un pà de llenya deliciós. Evidentment, quan arribava a casa faltava una part de les barres. Fer la feina també ha de tenir una recompensa. Doncs crec que des de llavors que sempre he tingut passió per un dels pocs elements comuns de les gastronomies pràcticament arreu del món. A Barcelona la moda de les baguettes, el preu alt de la farina i fer la feina més fàcil ha convertit en un tot un repte compra pà de qualitat. Jo tinc dos llocs preferits que vull explicar. El primer és el forn que hi ha al carrer Doctor Dou anomenat "BarcelonaReikjavik". Busquen recuperar els orígens del producte amb ingredients naturals. L'oferta es fonamenta en pà de blat, de segol, de ceba, d'espelta, etc...Un pà que dura dies i que si el congeles t'ofereix una gran solució per fer un pà amb tomaquet i embotits. El preu no és barat i un pà de quilo surt per 6 euros. És a dir que no és un lloc per anar a comprar cada dia. L'altre lloc el vaig descobrir fa poc, es troba al costat del Mercat de la Barceloneta, i es diu "Forn Baluard". Tenen una gran varietat de productes però vaig optar per el pà de pagès (espectacular 10 sobre 10, tendre, gustós i equilibrat amb la farina) i el de cereals (primet de mida però amb una bona textura de sabor pel que fa a les llavors). El preu tampoc és econòmic però la qualitat recompensa la visita. El plaer de menjar un bon pà per mí un element també molt important a l'hora d'avaluar un bon restaurant.




Forn "BarcelonaRejkyavik" C/Doctor Dou 12


Forn "Baluard" C/Baluard 38

Etiquetes de comentaris:

3 comentaris:

A la/es 9:39 a. m. , Blogger Nora ha dit...

Bon dia m'agradaria compartir l'ecologia lligada a la gastronomia i és molt recomanable parlar del restaurant Melba de Vic. Allí podreu disfrutar del bon menjar, però del bon menjar en tots els sentits, amb el gust, el gust va ser meu quant vaig menjar-hi, productes de primeríssima qualitat la gran majoria biològics, de petits productors de la zona, ens explica la Maria, cap de sala, amb uns gustos d'aquells que ja no se'n troben, cuinats amb respecte i moltíssima destresa. Minestra de verdures d'hivern amb tòfona, consomé de conill de bosc (caça), carré de xai rostit al romaní, lluç al vapor, untuosíssim. Olors que et deixen entreveure que l'experiència promet, el tacte no l'oblidem però el passem a la boca, li direm tacte bucal, i també brutal, tot en conjunt. La vista de la taula, assolellada, al jardí amb plantes aromàtiques que formen part important dels plats, el sol que ajudaba a il•luminar els plats al servir-nos, i que més us puc dir, em vaig quedar tant sorpresa que tal qual us ho explico, un lloc amb un caliu especial on tot és posa en dansa per a fer-the sentir així, afortunat d'haver-hi estat. Nora M.C.

 
A la/es 7:08 p. m. , Blogger Toni Tugues ha dit...

Veig que estàs fet tot un sibarita, jejeje. Estic completament d'acord amb aquesta reflexió sobre aquest aliment tan bàsic i que en la majoria de forns (al menys a Barcelona), sol tenir una lamentable qualitat.
No he probat aquest pa del forn BarcelonaReikjavik, del que fas referència, però amb el que has explicat hi aniré a comprar encara que sigui una vegada.

Bueno nano, m'alegro de llegir-te.
Salut! i bona cuina :)

 
A la/es 1:04 a. m. , Blogger Xavi ha dit...

Hola Nora. T'agreeixo la recomenació. I sembla telepatia però aquest cap de setmana he anat al Melba i podràs veure el post al respecte. Celbro que també t'agradès.
I al Toni dir-li que si tens l'oportunitat de tant en tant val la pena fer una visita a aquest forns artesanals. Una abraçada.

 

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici