eslacarab

1.5.08




ELEGY




Així es diu l'última pel.lícula de la realitzadora catalana Isabel Coixet. Un film que volia veure amb interès per saber si es mantindria la meva opinió sobre el seu cinema més cap a la banda positiva que cap a la negativa. Fins ara m'havien agradat molt "Cosas que nunca te dije" i "Mi vida sin mí" i no m'havia agradat gens "La vida secreta de las palabras". Per això "Elegy" m'havia de servir per incrementar les opinions favorables o equilibrar les negatives. Doncs malauradament m'inclino cap a l'empat. I es que l'actual film de la Coixet m'ha decebut. Trobo que la història entre els dos protagonistes Beng Kingsley i Penelope Cruz, que escenifiquen un home gran que s'enamora d'una alumna, no se li treu el suc que cal. Sobreviu per una linia argumental un pel plana que no aixeca ni la bona interpretació de Kingsley. Per que com ja és tradició Pe segueix sent una actriu de segon nivell que ha assolit l'status que té més pels seus amors a Hollywood que no pas pel seu talent interpretatiu. S'allarga la pel.lícula innecessariament fins les dues hores sense que la història aconsegueixi un aprofundiment que captivi a l'espectador. Les pors del professor i escriptor de lligar el seu futur a una dona plena de joventut permetien un lluiment d'angles i esglaons diferents pel fa al món dels sentiments que Coixet no es capaç de reflectir. A més, la direcció de fotografia em va semblar poc brillant i els planos ofereixen un cinema standard que suposen un pas enrera respecta a la seva filmografia anterior. Per tant "Elegy" em sembla una pel.lícula totalment prescindible i sento discrepar de les bones crítiques que ha rebut per part d'alguns mitjans.

"Elegy" film d'Isabel Coixet

Etiquetes de comentaris:

2 comentaris:

A la/es 7:14 a. m. , Anonymous Anònim ha dit...

"Cosas que nunca te dije" i "Mi vida sin mi" son les millors películes de la Coixet. Brillen per la seva senzillesa i naturalitat. "La vida secreta de las palabras" es pretensiosa i d'un daramatisme poc creible. Coincidim, doncs. Tenia dubtes respecte a "Elegy" però després de llegir la teva opinió em sembla que passo...

 
A la/es 2:22 a. m. , Blogger Xavi ha dit...

Veient que penses el mateix que jo respecte a les pel.lícules anteriors de la Coixet no et perds res si no vas a veure Elegy. A més, sempre la pots agafar en dvd.

 

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici